عواقب مرگ مغزی نخبه اهوازی / مرکز جراحی زببایی پلمب شد

به گزارش خبرنگار مهر، چند روز قبل دختر جوان نخبه ۱۹ ساله اهوازی به دنبال تزریق دارو برای عمل زیبایی توسط افراد غیرمتخصص در یکی از کلینیک‌های شهر اهواز دچار ایست قلبی تنفسی شد و پس از چندین بار CPR تلاش کادر پزشکی برای نجات وی بی نتیجه ماند. وی دچار مرگ مغزی شده است و هم اکنون در کما بسر می‌برد.

این دختر ۱۹ ساله موفق به کسب رتبه ۷۰ کنکور سراسری شده بود.

در همین زمینه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفتگویی با صدا و سیما مرکز خوزستان اظهار کرد: این مرکز توسط اداره اماکن نیروی انتظامی و اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شناسایی و پلمب شد.

فرهاد ابول نژادیان افزود: تمامی مراکز غیر مجاز توسط اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شناسایی و توسط کمیسیون ماده ۱۱ که متشکل از سازمان نظام پزشکی، سازمان تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور است برخورد و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: مراکز غیر مجاز دو دسته هستند مراکزی که به صورت غیرمجاز و زیر زمینی اقدام به فعالیت می‌کنند و یا مراکزی که مجوز فعالیت دارند اما تخصص این کار را ندارند و بیشتر فعالیت این مراکز از طریق اینستاگرام تبلیغ می‌شود به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود با شناخت و آگاهی به این مراکز مراجعه کنند.

فرهاد سلطانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص آخرین وضعیت دختر ۱۹ ساله اهوازی که در جریان عمل زیبایی به کما رفته است، اظهار کرد: بیمار بدحال است و شرایط بالینی خوبی ندارد. وی تحت تنفس مکانیکی در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری است.

وی افزود: با توجه به اینکه ایست قلبی خارج از بیمارستان رخ داده بود و احیای قلبی ریوی انجام شده بود و بیمار پس از آن بعد به بیمارستان منتقل شد، متأسفانه اکنون شانس کمی دارد.

وی با بیان اینکه تزریق دارو برای این دختر ۱۹ ساله به منظور انجام عمل زیبایی در مطب صورت گرفته بود، گفت: در خصوص این موضوع کمیته‌ای تشکیل شده است و موضوع به صورت علمی بررسی می‌شود. به احتمال زیاد، این اتفاق، ناشی از عارضه دارویی و دریافت دارو با دوز بالاتر بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهد اوج گیری فعالیت مراکز و کلینیک‌های زیبایی و رشد تصاعدی مراجعه خانم‌های جوان به این مراکز هستیم که هر بار با فاجعه‌ای خبرساز می‌شوند.