دبیر انجمن چشم پزشکی ایران؛
۲۰ درصد بیماران تیروئید دچار علائم چشمی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صادقی طاری، در حاشیه برگزاری پنجمین همایش بهاره چشم پزشکی ایران، افزود: بیماری تیروئید از نوع پرکار و کم کار آن نسبتاً شایع است.

وی گفت: این بیماری در افرادی که ممکن است تست‌های آزمایشگاهی آنها هنوز جواب نداده باشد، بعضی از علائم چشمی این بیماری را دارند که این علائم شامل مختصری قرمزی چشم، سوزش چشم، احساس درد در کاسه چشم، قرمزی ملتحمه و تورم پلک‌ها، که همه از علائم اولیه بیمار دچار کاسه چشمی است که مربوط به تیروئید بوده و چشم آرام آرام به جلو حرکت می‌کند و یک یا هر دو چشم گرفتار می‌شود.

دبیر اجرایی پنجمین همایش بهاره چشم پزشکی ایران ادامه داد: تشدید بیماری ممکن است منجر به دو بینی، زخم قرنیه، کاهش بینایی و نهایتاً کوری شود.

صادقی افزود: بسیار مهم است که اگر فرد علائمی نظیر التهاب چشم، تشدید علائم در صبحگاه، قرمزی پلک، متورم شدن و احساس جسم خارجی دارد باید حتماً به دنبال پیدا کردن عارضه تیروئید باشد و یکی از وظایف مهمی است که ما چشم پزشکان باید انجام دهیم.

دبیر انجمن چشم پزشکی ایران، گفت: ۸۰ درصد این علائم در تیروئید پرکار و ۱۵ درصد در افرادی که کم کاری تیروئید دارند و ۵ درصد در افرادی است که تست‌های تیروئیدی آنها طبیعی است.

صادقی ادامه داد: اگر فردی دچار بیماری تیروئید بوده و دارای علائمی چشمی است باید حتماً به پزشک مراجعه کند.

وی گفت: مهم‌ترین درمان برای این بیماران درمان‌های نگه دارنده شامل پرهیز از دخانیات، استراحت روحی و جسمی، استفاده از دارو و در آخر اگر نیاز به جراحی باشد، عمل جراحی است.