مدیرعامل سازمان بیمه سلامت مطرح کرد؛
مشکلی برای تایید اقلام دارویی در نسخ الکترونیک نداریم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی افزود: بر اساس قانون از اول دی ماه ۱۴۰۰ باید ما فقط به نسخ الکترونیک خدمات بیمه‌ای را پرداخت کنیم.

وی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد نسخ به صورت الکترونیک پوشش داده می‌شود و در برخی استان‌ها به ۱۰۰ درصد هم رسیده است و در ۹ استان هم بالای ۹۰ درصد نسخ به صورت الکترونیک پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه آنچه وظایف سازمان بیمه سلامت بود از فراهم کردن زیرساخت‌ها به صورت کامل انجام شده است، افزود: سامانه و نرم افزار مربوط به نسخه الکترونیک را در اختیار ذی نفعان قرار دادیم و بخشی دیگر مربوط به مطب‌ها و پزشکان است که باید سامانه را راه اندازی کنند و به آن متصل شوند.

ناصحی با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که برای جلوگیری از مشکل برای مردم و ارائه دهندگان خدمت درصدی از نسخ هنوز پس از یکم دی هم به صورت کاغذی پذیرش شوند، ادامه داد: در مواردی که قطعی برق یا اینترنت ممکن است رخ دهد می‌توان از نسخ کاغذی استفاده کرد تا مشکلی پیش نیاید.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: این طرح کمک بسیار زیادی در ساماندهی منابع و مصارف می‌کند و با آزاد شدن آن به اجرای درست این طرح کمک خواهد شد.

ناصحی با اشاره به اینکه زیرساخت ما در طرف‌های قرارداد هماهنگ شده است، افزود: آنها که طرف قرارداد بیمه سلامت نیستند مربوط به سازمان نظام پزشکی است که این زیرساخت‌ها را برای آنها ایجاد کند و اگر نظری داده می‌شود مربوط به غیر طرف قراردادهای ما است و کسانی که از نبود زیرساخت حرف می‌زنند قطعاً قوانین این طرح را نمی‌دانند.

وی گفت: بیمه سلامت بر اساس کدهای اعلامی وزارت بهداشت و برنامه ریزی‌ها داروها را در سامانه تأیید می‌کند و ما در این زمینه مشکلی نداریم و محدودیتی در تأیید دارد در نسخه الکترونیک نداریم مگر سامانه تی تک این محدودیت را ایجاد کند، چون ما تابع قواعدی هستیم که وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در سامانه اعلام می‌کند.